Конкурсът „Храната и градът“ ще подкрепи малки производители на традиционни и здравословни храни
![Снимка за Конкурсът „Храната и градът“ ще подкрепи малки производители на традиционни и здравословни храни](/sites/default/files/imagecache/recipe_large_image/articles/vizia konkurs_1.jpg)
На 17 септември, деня на София, МЕТРО България, LocalFood.bg, Slow Food в България, Gourmet Publishing и Sofia Invest Agency обявяват началото на конкурса Храната и градът. Екипите на партньорските организации ще търсят до 2 октомври аветнтични и здравословни храни, които хората в големия град все повече предпочитат, за да направят ежедневната си диета по-природосъобразна, а трапезата си по-вкусна.
Конкурсът е част от кампанията на МЕТРО, посветена на ежегодния Ден на предприемача – 10 октомври, с който компанията изразява уважението си към усилията, които собствениците на малкия и среден бизнес влагат в своята работа.
Конкурсът ще оцени най-добрите бизнес идеи за традиционни и здравословни храни, инициирани от стартиращи малки и микропредприятия. Той е предназначен за фермери, производители и търговци в начален етап на дейността си – с история под 3 години и с персонал под 10 души, както и за такива, които все още нямат регистрирана фирма.
Организаторите искат да селектират и подкрепят най-добрите идеи на малки и микропредприемачи, насочени към здравословното хранене и връщането на хората от големия град към традиционната култура на хранене на българина.
Кои са нашите кандидати:
• индивидуални физически лица или малки общности от хора, които не са обединени в юридическо лице. Конкурсът е отворен и за хора със свободни професии - земеделски производители и занаятчии.
• юридически лица, които са търговски дружества, земеделски производители и занаятчии, кооперации, читалища и организации с нестопанска цел
• кандидати от всички градове и села на страната
В кои области търсим бизнес идеи?
• Земеделие и биоземеделие
• Пчеларство и биопчеларство
• Билкарство
• Преработка на плодове, зеленчуци, ядки, семена и гъби
• Хлебарство
• Сладкарство, включително приготвяне на шоколад и сладолед
• Млечни и месни продукти
• Риба и морски дарове
• Пивоварство и винарство
• Магазини, заведения и къщи за гости
Какви са критериите ни за подбор на идеи?
• Реализация на храни от биологично или традиционно производство или такова, в което са вложени само български продукти или продукти, доставени директно от микро и малки производители.
• Компетентност, квалификация и опит на кандидата
• Мотивация за постигане на целите
• Автентичност и иновативност
• Качество и приложимост на бизнес идеите
Награди и срокове
Жури, съставено от представители на МЕТРО България и неговите партньори, ще селектира изпратените до 2 октомври идеи и публично ще обяви победителите, като ги награди на специално събитие в София на 10 октомври – Ден на предприемача.
Ще бъдат раздадени следните награди:
Една Първа награда от 3000 лева – за стимулиране и развитие на бизнес проект, свързан с автентична и здравословна храна
Две Втори награди от по 1000 лева – в подкрепа на проекти, свързани с автентична и здравословна храна