Начало За нас Реклама Контакти

Година на географските означения - кампания на Момчил Неков и Slow Food в България

Снимка за Година на географските означения - кампания на Момчил Неков и Slow Food в България
Колбаси от източнобалканска свиня

Миналата година по време на Роженския събор, за който се смята, че е посетен от над 350 000 човека, депутатът в Европейския парламент Момчил Неков обяви началото на кампанията Година на географските означения - Да защитим българския вкус. Нейната цел е да се създаде регистър на български хранителни продукти, които може да се включат в европейските схеми за защита на качеството. Най-популярните от тях са географскиет означения Защтено географско указание (ЗГУ) и Защитено наименоание за произход (ЗНП). В момента с тези означения са само два български продукта - горнооряховският суджук и българското розово масло.

В течение на кампанията към нея като партньор се присъедини Slow Food България и с помощта на организацията бяха проучени и разпознати като подходящи за географски означениия многобройни продукти от цялата страна. Най-популярни сред тях са еленският бут, месото от източнобалканска свиня, куртoвската капия и куртовският розов домат, реселешкият воден лук, странджанският чай. 

Работещият в Европейската комисия по земеделие и развитие на селските райони Момчил Неков ще обяви резултатите от кампанията на 24 юни в Дома на Европа (София, ул. ЮРаковски" 124) по време на организираната от него конференция "Годината на географските означения". Темите на конференцията са свързани с възможностите и ползите от географските означения и тяхното прилагане в България. Очаква се на конференцията да говори и Десислава Танева, министър на земеделието и храните.

Във втория панел на конференцията ще говорят производителите на български продукти, които са подходящи за прилагане на европейската система за географските означения.

Входът за конференцията е свободен. Регистрацията на участниците започва в 9,30 часа. 

от Меню Юни 2016
Коментари