България на Alimentaria 2016
Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) организира българското национално участие в специализирана изложба за храни и напитки Alimentaria 2016, която ще се състои между 25 и 28 април в Барселона, Испания. Тази година изложението, чието първо издание е през 1976, празнува своя 40-и рожден ден.
Alimentaria e eдно от водещите европейски международни изложения за храни и напитки. Провежда се през 2 години в изложбените палати Gran Vía de Fira de Barcelona.
Цифрите и икономическият ефект на Alimentariaса впечатляващи. Прогнозите са, че през 2016 изложението ще запази и надхвърли бройката 140 000 – посетителите през 2014, от които 42 000 не са от Испания. Очаква се броят на участващите компании да е около 4000 от 70 държави. Изложението предлага удобни механизми за улесняване на срещи с най-перспективни бизнес партньори от целия свят.
Представянето на България ще бъде на национален щанд от 54 кв. м., като Агенцията поема 80% от разходите на компаниите за изложбена площ, изграждане на щанда, склад и складово оборудване, регистрационни и медийни такси, едно работно място (маса, столове, подово покритие, осветление, надпис с името на фирмата) и консумативи (ток, почистване, вода и други).
За фирмите остава да поемат 20% от разходите за националния щанд. За тяхна сметка е допълнителното оборудване, транспортирането и обработката на мостри, разходите по пътуването на представители от фирмата и застраховките за служителите и експонатите.
Крайният срок за подаване на документи е 12 февруари 2016.
Заедно с водещите сектори и салони като Intervin – за вино и алкохолни напитки, Intercarn – за месо и месни храни, Interlact– за млечни продукти и Restaurama – продукти и оборудване за ресторантьорството, през 2016 година Alimentaria предвижда и салона Multiple Foods – производители на продукти, типични за Средиземноморската кухня, биопродукти, здравословни храни и деликатеси.
Изложението предлага безценни съпътстващи събития и пространства, свързани с различни аспекти на храните и виното. Alimentaria Experience например включва кръгли маси на кулинарни теми, майсторски класове и демонстрационно готвене на световнопризнати шеф готвачи, а Vinorum е секция, в която чрез дегустации, семинари и майсторски класове се представят най-новите тенденции и други свръхинтересни теми от света на виното. Има и пространства, посветени на испанските сирена, зехтини и деликатесни продукти.
Ключова част от изложението е т. нар. Alimentaria Hub – средище, което подпомага контактите и информацията на всякакви нива. Наред с провеждането на световна конференция на кулинарните блогъри или ХІ конгрес за средиземноморската диета, Alimentaria Hub играе и важна роля за излизането на малките и средни предприятия в чужбина, благодарение на новооткрития Export Service Counter, услуга за изложителите (консултации за малки и средни компании), които искат да направят своите първи стъпки на международните пазари. Очаква се да бъдат проведени над 10 000 бизнес срещи и да бъдат представени над 300 съвсем нови продукти.
В рамките на Alimentaria най-голяма площ заема INTERVIN, което вече е и едно от трите най-големи винени изложения в Европа.
За повече информация за участие: